Friday 23 March 2012

Halvklart i alla fall!

Gott att se att ni är kvar därute, trots att blogger strular! :-)

De röda blomlådorna är på plats! Så nu har jag lagt till en ny sida/tab (se ovan) med Före/Efter-bilder och det är ju åtminstone halvklart... ;-)

Designmässigt kanske inte helt "rätt" med knas-rött ihop med faulröda byggnader ;-) Men de syns tydligt i alla fall :-) Kanske öppnar upp nåt bilist-öga... Och faktiskt så tycker jag att hela vår entré/infart blev mycket trevligare och mer inbjudande. Det är ganska mycket grus och gröna buskar där (ja, nu är det ju bara snö och bruna kvistar).

Nu har jag stoppat dit några kvistar (det har som vanligt rasat otroligt mycket kvistar från knäckepilen). Tanken var att sätta dit en massa reflexer, såna där som man hänger fast i fickan och trasslar in sig i. Men såklart hittar jag de inte nu när jag behöver dem... Har väl lagt dem på nåt bra ställe... ;-) Inte ens jag tänker hänga dit reflexvästar :-o. Tänkte däremot ha påskfjädrar där så småningom. Och till sommaren blir det färgglada sommarblommor :-)

Nu fattas dock ett soptunne-skymmande staket/spaljé. Men det kommer dit så småningom. Och så ska jag snart få dit vår nya nummerskylt som jag vann :-) Den är jättesnygg! :-)

Måste också tipsa om tidningen Fixa Vår  från Allt Om Trädgård där det finns en artikel om vårfixande. Alltså saker att göra på våren - men inte uppdelat i månader (som jag tidigare raljerat över ;-). Utan nu uppspaltat i vårvinter/tidig vår/vår. Hur smart som helst! Äntligen nåt som funkar för alla oavsett zoner :-) Good stuff! :-)


Ha det gott i vårsolen!  Här laddar vi inför 40-års-kalas (nej, inte mitt :-)

The red flower boxes are in place! I have added a new tab - Before/After (see above) with images. They are very red indeed and doesn't really match the house, but the point here is to make sure that car drivers at least wake up a little and look that way. And as a bonus, the entrance actually got a bit more welcoming :-) In the summer there will be lots of colourful flowers :-)

Have a nice day in the spring-sun! (We are having a birthday party, not mine :-)

10 comments:

Cika said...

De kommer nog att vara på rätt plats för sitt syfte!
Härligt vår-vintrig hader du gjort : )
/Cika

Spirande grönt - said...

En och annan bilist hajar nog till över färgklickarna. Särskilt när de fylls av vackra sommarblommor:)

Ha en finfin helg,
Rebecca

Gunilla said...

Vilka härliga ideer du har och kissen verkar njuta i vårsolen.

Men idag så är det ju ganska dåligt väder, men förhoppningsvis så gör det susen på snön.

Hoppas på bättre i morgon.

Ha en riktigt fin helg
Gunilla

Susie på Stjärnarve... said...

Visst är det kul att få göra om lite och dekorera i trädgården! Love it!!

Maria said...

Blir nog super med de där blomlådorna, riktiga utropstecken i trädgården :D

Ser fram emot sommarbilderna när de är fyllda med blommigt.

Ha en fin söndag!

VERONICA said...

Härliga idéer :D

Lövkojan said...

Massa härliga ideér och kanon med en rejäl färgklick! Kram Marie-Louise

Bibbi said...

Halloj! Visst är det skönt de stunder solen skiner. Man får verkligen passa på att njuta. Försöker flörta med våren och har satt ut påskliljor och penséer idag. Hoppas de inte snöar över...
Tycker dina röda blombänkar blev jättebra och de matchar ju huset:-)
Roligt med före och efter bilder. Det syns så väl då:-)Men nog skulle det vara kul om du hängde några reflexvästar i kvistarna....;-P

Ha det gott!
Kram

Min plats i solen said...

Härligt att få ta del av dina idéer och se resultaten också. Jag tror att vintern är välbehövlig vila för både trädgården och oss odlare. Vi behöver den där tiden för att fundera och klura på alla idéer och ladda inför tiden då vi kan förverkliga dem. Heja dig!

Sköt om dig!

Kram Lotta

Katarinas trädgård said...

Jag såg att lammöron är en av dina favoriter, och det är verkligen en av mina också! I början förstod jag inte alls vad man skulle ha dem till men nu har jag tre sorter; Silver Carpet Cotton Boll och Big Ears. Tyvärr trivs de inte jättebra i min lera men jag gullar med dem för att få dem att trivas!
Ha det bra!
/Katarina