Saturday 1 May 2010

I am a tree, I can bend

Trodde knappt spireorna skulle klara sig denhär vintern (det är de som är under snön).

Men faktiskt så verkar de ha gjort det, enligt principen "I am a tree, I can bend" :-) Härligt, bara att vänta på lite gröna blad!

Några krokusar har börjat komma upp iallafall :-), fastän inte hela gräsmattan är snöfri än... Speciellt trädgårdslandet är synnerligen snötäckt. Jag som har handlat jordgubbsplantor ;-) Hoppas jag lyckas hålla dem vid liv tills det går att plantera ut dem!

Apropå hålla vid liv så ser mina två vinrankor i växthuset misstänkt döda ut (för att vara övervintrade). Undrar om det ska vara så eller om jag kommer måsta köpa nya...

Och så fick vi besök av hackspetten som brukar titta förbi hos oss då och då (taget genom fönstret). Alltid lite extra "exotiskt".

1 comment:

Annika Christensen said...

Helt otroligt.. att nu har krokusar nu...
Här går det alldeles för fort kan jag säga.
Hann inte med snödropparna så bra i år.
Men men de kommer ju nästa år igen.
Ha en skön söndag
Annika